Ekonomi

Li Auto hisseleri elektrikli SUV lansmanının ertelenmesi nedeniyle düştü

Çinli elektrikli araç üreticisi Li Auto (NASDAQ:LI), saf elektrikli SUV modellerinin lansmanını önümüzdeki yılın ilk yarısına kadar ertelediğini duyurdu. Pazartesi günü geç saatlerde bir kazanç çağrısında açıklanan şirketin bu kararı, yetersiz hızlı şarj istasyonu ağı gibi zorluklara bağlanıyor. Bu haber, Li Auto’nun Salı günü %17’nin üzerinde düşen hisselerinde önemli bir düşüşe neden oldu.

Uzun menzilli gaz-elektrikli hibrid modelleriyle tanınan Li Auto, ilk tam elektrikli modeli Mega’nın beklenen satış hedeflerini karşılayamaması nedeniyle zorluklarla karşılaştı. İcra Kurulu Başkanı Li Xiang’a göre şirket Mart ayında Mega’dan 3.000 adetten biraz fazla teslim ederek ayda 8.000 adetlik beklentinin altında kaldı. Fiyatı 500,000 yuan’ın (69,000 $) üzerinde olan Mega MPV, kendine özgü mermi tarzı şekliyle Çin’de en çok satanlar arasında yer almak üzere tasarlanmıştı.

Başlangıçta bu yıl için planlanan elektrikli SUV’ların piyasaya sürülmesindeki gecikme, şirketin strateji değişikliğini yansıtıyor. Li Xiang görüşme sırasında “Yeterli sayıda şarj istasyonu ve (perakende mağazalarımızda) yeterli sayıda teşhir noktası, BEV SUV ürünümüzün satışı için iki kritik ve gerekli koşuldur” açıklamasında bulundu.

Şirketin ilk çeyrek kârı %37 oranında düşerek Li’nin yıl başındaki beklentilerinin altında kaldı. Analistler, gerekli elektrikli araç (EV) altyapısını inşa etmek için gereken yatırımların Li Auto’nun karlılığını daha da etkileyebileceğini öne sürüyor. Buna karşılık, Tesla ve Nio gibi rakipler şarj ağlarına önemli yatırımlar yaptı; Tesla yaklaşık 2.000 Süper Şarj istasyonu işletiyor ve Nio Çin genelinde 2.200’den fazla hızlı şarj istasyonu ve 2.415 pil değiştirme istasyonuna sahip.

Mayıs ayı ortası itibariyle Li Auto Çin’de 400’den fazla hızlı şarj istasyonu kurmuştu ki bu sayı rakiplerinden çok daha az. China Merchants Bank International analisti Shi Ji’nin de belirttiği gibi, şirketin 2024 karlılığı için daha düşük olan önceliği artık bataryayla çalışan elektrikli araçlarının (BEV’ler) başarısı için daha sağlam bir temel oluşturmaya odaklanmış durumda.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu